2007年11月28日水曜日

こどものいそがしいせいかつ


こどものとき、せいかつはとてもいそがしかったですが、よかったですよ。まいあさろくじにはやくおきて、がっこうへいきました。そこではせんせいはすうがくとえいごをおしえて、がくせいはききました。がくせいははなしてはいけませんでしたよ。クラスのあとでわたしはうちでしゅくだいをしました。しゅうまつせんせいのうちへいってもよかったですから、あそこでもべんきょうしました。せんせいはたくさんてつだって、やさしかったです。こどものとき、まいにちくじかんぐらいべんきょうしましたが、だいじょうぶでしたよ。わたしはべんきょうがすきでしたから。

あのときにがっこうとせんせいのうちはいえのちかくじゃありませんでしたよ。だから、おかあさんはモターバイクにのって、わたしをそこまでつれていきました。わたしはたいていモターバイクのうえでおかあさんとはなして、たのしかったです。でも、いまわたしはおかあさんのそばにいませんから、まいしゅうおかあさんにせいかつについてイメールをひとつかきます。わたしはときどきよくありませんが、おかあさんはわたしにやさしくおしえます。だから、わたしはがんばりますよ。みなさんもがんばってくださいね。

Whoo, I took out a lot of stuff there. This one is exactly 500 words (Yay!). It was hard to keep it around 400-500 words since we count hiragana letters, not kanji (OTL).

Here is a music video showing how a typical Vietnamese elementary school is like.

So how did you guys do on the test today? I think I did worse this time T^T

2 件のコメント:

Vero さんのコメント...

Quyen,

that video is so funny! In my elementary school we didn't make music videos. I think we were still figuring out the alphabet at that age. You're a star!

クイエン さんのコメント...

It's not really a elementary school thing. It was a music club. :)