2008年3月17日月曜日

わるいドラフト

えい語はせかいの語から、ベトナムの学校で小学生の時からえい語をべんきょうしています。だから、えい語は私の一ばんの外国語です。でも、私は日本語のほうがえい語よりおも白いと思ったから、中学生の時に日本語もべんきょうするつもりだった。

町の学校は日本語のクラスがなかったから、家のそばにある小さい学校へ毎週日本語をべんきょうしに行っていた。クラスの少ないの学生の中で、私は一ばんわかい人でしたから、ちょっとこわかったです。日本人の先生とベトナム人の先生はいっしょにクラスをおしえました。二人はやさしい人でした。

クラスではたくさんのかんじをべんきょうしましたが、文ぽうをあまりべんきょうしませんでした。だから、二か月の後で、私は日本語があまり分かりませんでした。そして、いそがしくなったから、日本語のべんきょうをやめました(Quit)。

そうですが、私はまだ日本語をべんきょうするつもりだった。だから、今バージニア大学でべんきょうする。この日本語のクラスのほうが前のクラスよりむずかしいと思いますが、たのしいです。それから、文ぽうをたくさんべんきょうするから、いいです。私はこのクラスのほうがだいすきです。

I don't like my first draft :(, but Satou sensei said we have to post it on blog so yeah.
Oh and check this out, it's so cute X9


I want to make my own Caramelldansen video now.

5 件のコメント:

匿名 さんのコメント...

Your first draft is probably better than mine. I'm glad we didn't have to turn it in because I barely edited mine.

Wow, I didn't know you like Caramelldansen too!

Caramelldansen=Love

I don't know if you play Touhou but this is my favorite version of the dance.

If you really make your own video, then I will join in and draw my own version.

匿名 さんのコメント...

I forgot to add that I was watching the dance when I drew the picture I gave to you lol.

クイエン さんのコメント...

私のドラフトはとてもわるいと思う。だから、エディットをたくさんするつもり。

えとね、ピカチュウのカラメルダンセンを見た時の前に私はカラメルダンセンがあまり好きじゃなかったよ。だけど、私はピカチュウが大好きから、カラメルダンセンが好きになったよ。

And yes I recognized the dance pose in your picture :)

v さんのコメント...

It's interesting to know your experience with Japanese. Your speech is also really good in terms of grammar and complexity! I think you should talk more about why you study Japanese and any interesting stories/things that happened during your study.

クイエン さんのコメント...

Vincent, thanks for your comment ^^
Yeah, I will talk more in details. I just realized that the max is 600 words not 500. XD